نابزيست

درباره انواع اموزش هايي براي حرفه اي شدن در كسب و كار

فهم مؤمنان عادي سطح اول است: «خوب، من به اراده خودم عمل نمي كنم، حاضرم

فهم مؤمنان عادي سطح اول است: «خوب، من به اراده خودم عمل نمي كنم، حاضرم رضاي خدا را بپذيرم، اگر خدا اين طور ترتيب دهد، قبول مي كنم.» اين يك پذيرش انفعالي است. اگر خدا مي‌خواست رئيسم اخراج مي‌كرد، قبول مي‌كردم، اگر خدا مي‌خواست كه به اين دانشگاه نروم، قبول مي‌كردم، اگر خدا مي‌خواست كه مدت زيادي مريض باشم، حاضر بودم اطاعت كنم. چون خواست خداست، نمي توانم انتخاب كنم. آيا رئيسم من را اخراج خواهد كرد، آيا اين انتخاب من است؟ آنچه را كه انتخاب مي‌كنيد فقط فكري است كه در قلبتان وجود دارد: خواه در قلبتان از خدا اطاعت كنيد يا از خدا شكايت كنيد. ما فقط نگرش خود را انتخاب مي كنيم. البته همه اينها مهم است و نگرش هاي اشتباه عواقب جدي دارد.
اما در زندگي، خداوند به برخي چيزها اجازه مي دهد كه شما مي توانيد انتخاب كنيد. وقتي رئيستان شما را اخراج مي كند چاره اي نداريد. اما اگر دو شغل پيش روي شما گذاشته شود، كدام يك را انتخاب مي كنيد؟ يا يك شريك انتخاب كنيد. خدا تعيين نمي كند كه با چه كسي ازدواج كنيد، اگر با افراد ديگر ازدواج كنيد، آن افراد مي ميرند، خدا اينقدر مسلط نيست. همانطور كه دفعه قبل با شما در ميان گذاشتم، يك خواهر جوان در انجمن وجود دارد كه من در قلبم او را تحسين مي كنم. بعداً خواست خدا را دانستم و دانستم كه نبايد اين خواهر را انتخاب مي كردم، اما همچنان مي توانستم انتخاب كنم، به خواست خدا گوش ندهم و راه خودم را ادامه دهم. آن وقت خدا هر كاري بخواهي انجام مي دهد و خدا به تو آزادي مي دهد.
مرتبه دوم «اما نه به ميل من، بلكه به خواست تو» اين است كه اراده خدا را مي داني و در انتخاب پيشقدم مي شوي. سطح اول اين است كه براي شما اتفاق مي افتد، شما نمي توانيد انتخاب كنيد، سطح دوم اين است كه شما باعث مي شويد چيزها اتفاق بيفتد، شما باعث مي شويد آن چيز اتفاق بيفتد. درست مثل آن زمان كه مي دانستم اين خواست خدا نيست، مي توانم انتخاب كنم، سپس اراده خدا را برآورده كردم و از اراده خودم صرف نظر كردم، اينطور نبود كه خدا بخواهد آن را از بين ببرد. يك تفاوت بزرگ بين اين دو وجود دارد.
شما بايد داوطلبانه آن را رها كنيد، كه بسيار سخت تر است. اين يكي ديگر از كاربردهاي "اما نه آنطور كه من مي خواهم، بلكه همانطور كه شما مي خواهيد" است. دعاي خداوند عيسي اين است كه از خدا بخواه كه آنچه را كه مي‌خواهد انجام ندهد، همانطور كه من به مك‌دونالد مي‌روم، اما كاري را كه من مي‌خواهم انجام نده، اجازه نده به مك‌دونالد بروم. اگه نميخواي برم لطفا بهم بگو كجا برم تو به من بگو برو سراغ موسيقي همه، من به سراغ موسيقي همه مي روم. اگر خداوند عيسي از خدا بخواهد كه دوازده اردوگاه فرشتگان بفرستد، خداوند او را نجات خواهد داد و نيازي به مصلوب شدن نداشت. اما او از خدا خواست، نه آن طور كه من مي خواهم، بلكه آن طور كه تو مي خواهي. در مورد من چه فكري مي كني، مرا به آن سمت ببر و من اراده تو را محقق مي كنم.
اولي منفعل است: مي خواهم موضوع را بخوانم. اما اگر خدا تو را دوست نداشته باشد، قبول خواهم كرد. اما من فقط اينجا منتظرم، شما منتظر چي هستيد؟ منتظر باشيد تا ليست پذيرش مشترك منتشر شود، اگر در ليست نيستيد، پس مي دانيد كه منظور خدا اين نبود. شما منتظر اتفاقي هستيد. مؤمنان معمولاً اين گونه هستند. آنها نمي دانند كه آيا اين خواست خداست، فقط اينجا منتظر مي مانند، تحت تأثير محيط قرار مي گيرند و در نهايت نتيجه را مي پذيرند. اين منفعل است.
اما خداوند عيسي در باغ جتسيماني معناي ديگري داشت و آن اين بود كه از خدا بخواهيم: «نه آنطور كه مي خواهم». اين اراده من است، اما لطفا به خواست من عمل نكنيد. اگر منظور خدا اين نبود، حتي اگر در دست من باشد، من آن را نمي خواهم. حتي اگر دانشگاه من را مي پذيرفت يا حتي دانشگاه هنگ كنگ، اگر مي دانستم خواست خدا نيست، به دانشگاه هنگ كنگ مي نوشتم و مي گفتم: "ببخشيد، من نمي خواهم به دانشگاه شما بروم زيرا اين خواست خدا نيست.» معناي فعال بودن همين است.
قسمت اول يعني مي گوييم پروردگارا تو تصميم بگير. قسمت دوم يعني خدا مي گويد: "شما تصميم بگيريد. منظور من A است، شما يعني B. شما تصميم بگيريد كه كدام را انجام دهيد." بنابراين، خداوند عيسي از خدا درخواست كرد، نه بر اساس اراده او، بلكه بر اساس خواست خدا. شما بايد بدانيد كه آنچه خداوند عيسي از خدا مي خواهد انجام دهد، خداوند انجام خواهد داد. آيا خداوند عيسي مي دانست كه منظور خدا چيست و مي خواست كه او مصلوب شود؟ من فكر نمي كنم خداوند عيسي در مورد آن نمي دانست. در آن مرحله، من فكر مي كنم كه شاگردان شروع به شناخت اراده خدا كرده اند، چه رسد به خداوند عيسي؟ خداوند عيسي پيشگويي هاي كتاب مقدس را بارها توضيح داده است.
از اين رو دعاي حضرت عيسي خداوند اين گونه توضيح داده مي شود: «اگر ممكن است، خدا را خشنود كن كه مرا مصلوب نكني.» بسيار ممكن است. چرا؟ با خدا همه چيز ممكن است. در متي 19:26 آمده است كه نزد خدا همه چيز ممكن است، حتي شتر را از سوراخ سوزن انداختن، اين كاملاً مغاير با اصول فيزيك است، اما براي خدا مطلقاً مشكلي نيست. اما خداوند عيسي در ادامه گفت: «حتي اگر ممكن است، آن‌طور كه مي‌خواهم آن را انجام نده.» فكر نكنيد كه دعا اين است: «ذهن من اينگونه است، خدا را خشنود كن، آن را به من بده، و انجامش بده.» انجامش نده. حتي اگر كارها ممكن باشد، لزوماً خواست خدا نيستند. دعا اين است: «همانطور كه خدا مي‌خواهد عمل كن.» پس عيسي خداوند گفت: «من مي‌خواهم اراده تو بيش از اراده من انجام شود. اگرچه اراده من اين گونه است، اما از خدا مي‌خواهم كه اراده تو انجام شود. مي خواهم قلبم برآورده شود."
اصل دعا: افكار خود را بميران
آنچه در بالا ذكر شد جوهر دعاست: اراده خود را تسليم كن، اراده خود را به قتل برسان، كاملاً تسليم اراده خدا باش، نه مطابق ميل خود. خداوند عيسي در جمله اول تصديق كرد كه او معناي خاص خود را دارد. اين خودفريبي است اگر بگوييد خدايا هر چه مي خواهي بكن. شما هنوز هم معناي خود و ترجيحات خود را داريد. در نماز بايد از ترجيحات خود چشم پوشي كنم، من فقط خواست خدا را مي خواهم، زيرا اراده خدا ارزشمندترين است. اين دعاست


ادامه مطلب

[ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۵۰:۳۴ ] [ حميد متيني ]

[ نظرات (0)نظرات (0) ]

علوم غريبه چيست اولين اصل اين است كه در نماز به خدا اعتراف كنيد

علوم غريبه چيست اولين اصل اين است كه در نماز به خدا اعتراف كنيد و به خودتان اقرار كنيد.علوم غريبه چيست دوم حل مشكلات در نماز. چگونه مشكل را حل كنيم؟ دعا آنطور كه ما مي فهميم فقط يك امر واقعي است. دعايي كه امروز به شما ياد مي دهيم، دعايي براي يادبودهاي معمولي نيست. سعي مي كنم اين دعا را نام ببرم تا به همه در درك تصوير كمك كنم.علوم غريبه چيست من اسم اين را «دعاي هدف» مي گذارم. همه بايد بدانند هدف چيست، درمان هدفمند در حال حاضر بسيار محبوب است. درمان هدفمند بايد در درجه اول براي شيمي درماني استفاده شود. زماني كه بدن انسان داراي تعدادي سلول سرطاني باشد، با دارو درمان مي شود. داروهاي معمولي بدون بخشش مي كشند، داروهاي خوب و بد. داروهاي هدفمند فقط سلول‌هاي سرطاني را از بين مي‌برند، اما سلول‌هاي خوب را از بين نمي‌برند، كه پيشرفت بسيار بزرگي است.
دعا شبيه درمان هدفمند است، اما دعاي بسياري از مردم با كشتن بدون رحم احاطه شده است. امروز مي خواهم به شما درمان هدفمند را آموزش دهم كه هدف گذاري بسيار دقيق است. درمان هدفمند براي درمان بيماري است.علوم غريبه چيست اين تصوير براي نماز مناسب است. دعاي هدفمند براي شفاي بيماري ها و از بين بردن سلول هاي سرطاني مضر است؛ دعا كردن در اطراف مانند ارسال درخواست است، به خدا مي روي و يك پشته درخواست مي دهي: «پدرم چه مي خواهد، مادرم چه مي خواهد، عمويم چه مي خواهد؟ من مي خواهم، آنچه مي خواهم، خدايا، لطفاً بعد از خواندن آن مهر و موم كن.» امروز صحبت از اين نوع دعا نيست.
امروز قصد داريم در مورد درمان هدفمند، شفا در دعا صحبت كنيم. پس دعا يك نبرد روحاني است كه در آن ضعف جسمي به قتل مي رسد. چون «روح راضي است، اما جسم ضعيف است»، پس هوشيار باشيد، بفهميد ضعف شما از كجاست و سپس دعا كنيد تا آن را از بين
اولين قدم در دعاي هدفمند، تصديق و برخورد با افكار نفساني خود است
چگونه مي توان به طور خاص "سلول هاي سرطاني" را در نماز از بين برد؟ بياييد به متي 26:39 بازگرديم، كه دعاي خداوند عيسي است. اين را مي توان به دو بخش تقسيم كرد: (1) "اي پدرم، اگر ممكن است،علوم غريبه چيست لطفاً اين جام را از من بگير" براي بيان وضعيت قلب خداوند عيسي است؛ (2) "اما نه آنطور كه من مي خواهم. اما همانطور كه "منظور شما" است به اين معني است كه خداوند عيسي مايل است از خدا اطاعت كند، و او مايل است كه از اراده خود پيروي نكند، بلكه آن را فقط طبق خواست خدا انجام دهد.
در ظاهر قسمت اول و دوم متناقض هستند. قسمت اول يعني اگر مجبور نيستي مصلوب شوي، مصلوبش نكن. قسمت دوم يعني كاري را كه من مي خواهم انجام نده، فقط كاري را كه تو مي خواهي انجام بده. خداوند عيسي چه فكر مي كرد؟ دو اراده متضاد وجود دارد. در واقع درك آن اصلا سخت نيست، چه كسي تا به حال دو آرزوي متضاد در دل نداشته است؟
همه مردم آرزوهاي متضادي دارند و حتي اگر همين الان اينجا نشسته باشيد، ممكن است دو آرزوي مخالف داشته باشيد. يك آرزو اين است كه بنشيني و به خطبه گوش كني و آرزوي ديگر اين است كه قبل از بازكردن چشم، كمي بخوابي. ما اغلب دو خواسته متضاد داريم. آرزوي دانش آموز مطالعه است و آرزوي مسيحي اين است كه به دنبال خدا باشد؛ اما ميل ديگر اين است كه اول برنامه را ببيند يا اينترنت را مرور كند يا اجازه دهد نيم ساعت استراحت كنم.
اين طبيعت انسان است كه اراده مخالف داشته باشد. بنابراين كتاب مقدس مي گويد:علوم غريبه چيست «روح راضي است، اما جسم ضعيف است» كه دو فكر متفاوت هستند. اين نبرد بين دو بزرگترين نيروي بشر از زمان هاي بسيار قديم است. اين كه كدام نيروي غالب باشد، هر عمل ما و در نهايت كل زندگي ما را كنترل خواهد كرد. خداوند عيسي نيز دو فكر دارد، پس تعجب نكنيد، اينها ذهن و بدن انسان هستند. اگر احساس مي كنيد كه فقط يك فكر وجود دارد و هيچ فكر دومي وجود ندارد، پس خودتان را فريب مي دهيد و خودتان را درك نمي كنيد.
ما بايد ذهن بدن را در اسرع وقت بشناسيم و از درمان هدفمند براي از بين بردن و درمان آن استفاده كنيم. پزشكان مي گويند كه كشنده ترين سرطان ها آنهايي هستند كه پنهان هستند، سرطان هايي كه بدون علامت شروع مي شوند و وقتي آنها را پيدا كرديد، مرحله چهارم به پايان مي رسد. بنابراين هر چه زودتر به ضعف بدن خود اعتراف كنيد، شانس بيشتري براي كشتن آن خواهيد داشت.
مرحله دوم دعاي هدف، اعمال اراده و تسليم شدن در برابر اراده خداوند است
خداوند عيسي موقعيت خود را كشف كرد و اراده خود را در قسمت دوم به كار برد، "اما نه آنطور كه من مي خواهم، بلكه همانطور كه شما مي خواهيد." اصل دوم استفاده از اراده براي تسليم شدن در برابر اراده خداوند است. اول از همه، ما بايد به طور مطلق به وضعيت خود اعتراف كنيم و سپس از اراده خود براي تغيير از اراده خود براي تسليم شدن به خواست خدا استفاده كنيم، اين دعا است.
تسليم شدن به اراده خدا زمان مي برد،علوم غريبه چيست بنابراين خداوند عيسي نيم ساعت تا يك ساعت را صرف دعا كرد تا اراده خود را به اراده خدا تسليم كند. اگر احساس مي كنيد اراده اي از خود نداريد، پس واقعاً يك خيال است. از آنجايي كه چيزها بزرگ يا كوچك نيستند، هنگام نوشيدن قهوه يا چاي شير نيز ترجيحات خود را داريد، كه طبيعي است.
مسيحيان مختلف به تسليم شدن در برابر اراده خدا واكنش متفاوتي نشان مي دهند. مسيحيان سطح پايين فقط در دعا مي پرسند كه چه مي خواهند. اگر رئيسي وجود دارد كه به ذهن ما نمي رسد، فقط مي خواهيم خدا او را از خود دور كند؛ اگر كيف دستي مارك دار، موقعيتي جذاب يا شيئي مورد علاقه را ديديم، فكر ما اين است: "خدايا، لطفا بده. براي من!» اين يك كم كاري است.
يك مسيحي كمي آگاه و درون جريان مي داند كه چگونه بگويد "به دنبال خواست خدا باشيد، نه خواست خود". اما سؤال اين است كه وقتي مي گوييم «از خدا خواستن» چه مي شود؟ زيرا حتي يك مسيحي دانا نيز مي داند كه چگونه بگويد علوم غريبه چيست"به دنبال اراده خدا باشيد". اما آيا اين چيزي است كه شما مي گوييد يا آنچه در دل داريد؟ مسيحياني كه وارد جريان شده‌اند، مي‌دانند چگونه با گوش‌هايشان خوشايند صحبت كنند و گفتن مداوم «من، من، من» قابل قبول نيست. به همين دليل است كه ما با زبان مي گوييم: «ارادت بشود»، اما در دل مي گوييم: «نه، فكر مرا دور نكن!» اين ريا است.
آيا انسان مي تواند از اراده خدا سرپيچي كند؟
ريا وقتي است كه رفتار ظاهري معنوي باشد، اما قلبي نباشد. شما فكر ديگري در ذهن خود داريد، اما آن را سركوب مي كنيد زيرا خودتان جرات رويارويي با آن را نداريد. بنابراين هيچ رهايي، آزادي، آرامش يا شادي در قلب خود نداريد. اين وحشتناك ترين است.
از آن بهتر، شما درجاتي از تمايل داريد. نه فقط صحبت كردن، بلكه با دانستن اينكه اراده خدا بهترين است، اين چيزي است كه قلب شما مايل به انجام آن است. اما اين تمايل مانند رفتن به گيوتين است، اراده خدا به سختي قابل سرپيچي است، بنابراين من فقط مي توانم آن را با درماندگي بپذيرم. از آنجايي كه اراده خدا در راه است، من چه كار ديگري مي توانم انجام دهم؟ فقط با پذيرش خواست خدا. چه كسي جرات مبارزه با خدا را دارد؟
«در اراده خدا بودن» به چه معناست؟ گاهي اوقات ما نمي فهميم، و اين كليد است. آيا مردم مي توانند انتخاب كنند؟ آيا مي توان اراده انسان را انتخاب كرد يا اراده خدا؟ مگر مي شود اراده خدا را انتخاب نكرد؟ چرا كه تاريخ مي گويد: «تخفيف بهشت ​​سخت است». عيسي گفت: پدر، مرا مصلوب مكن. آيا خداوند عيسي نمي تواند مصلوب شود؟ اگر عيسي خداوند مصلوب نمي شد، او با خوشحالي زندگي مي كرد و شاگردان پس از آن بسيار خوشحال مي شدند، درست است؟ پس نجات بشر چه مي شود؟ هيچ كدام باقي نمانده است پس خداوند عيسي از خدا خواست كه اين جام را بردارد، اشكالي ندارد؟ رستگاري به اين شكل شكست خواهد خورد. آيا اين درست است كه اگر خداوند عيسي مصلوب شدن را انتخاب كرد، بايد مصلوب شود، اما اگر خداوند عيسي مصلوب شدن را انتخاب نكرد، بايد مصلوب شود؟ اراده خدا برآورده مي شود، آيا مي توان از آن سرپيچي كرد؟ البته شما مي توانيد حدس بزنيد، اما اين در واقع دانستن كتاب مقدس نيست. پاسخ كتاب مقدس روشن است و هيچ شكي وجود ندارد.
خداوند عيسي مي تواند انتخاب كند. در متي 26:53-54، پطرس مي خواست از خداوند عيسي محافظت كند، و خداوند عيسي به پطرس گفت: "تو فكر مي كني، آيا نمي توانم از پدرم بخواهم كه دوازده گردان از فرشتگان را براي من بفرستد؟ اگر چنين است، چيست؟ در كتب مقدّس گفته شده است؟ گفت، اگر همه چيز بايد اينگونه باشد، چگونه مي توان چيزها را تحقق بخشيد.»علوم غريبه چيست به من بگوييد، آيا خداوند عيسي اختياري دارد؟ خداوند عيسي به وضوح به پطرس گفت كه يك انتخاب وجود دارد. خداوند عيسي گفت كه اگر بخواهم از خدا بخواهم، خداوند بلافاصله دوازده اردوگاه فرشتگان را مي فرستد. يك گردان حدود 6000 نيرو داشت و گردان دوازدهم 72000 سرباز. فكر مي كنم اين براي محافظت از خداوند عيسي كافي است، و من نيازي به انجام آن پيتر ندارم. و گردان 12 يك ارتش معمولي روي زمين نيست، بلكه يك ارتش در بهشت ​​است. هيچ كس نمي تواند يك ذره خداوند عيسي را لمس كند. خداوند عيسي از خدا مي خواهد و خدا اين كار را خواهد كرد.
اگر خداوند عيسي نمي خواست راه نجات را طي كند، مي توانست انتخاب نكند. اما اگر او تصميم نگيرد، نجاتي كه در كتاب مقدس پيشگويي شده است از بين خواهد رفت. اين به انتخاب خداوند عيسي بستگي دارد. در يوحنا 10:18، خداوند عيسي به وضوح اشاره كرد كه اين راه توسط خودش انتخاب شده بود، و خود او مايل بود جان خود را ببخشد. هيچ كس او را مجبور نكرد، او حاضر بود زندگي خود را رها كند.
پس ما بدون حق انتخاب نيستيم، بايد انتخاب كنيم. اگر انتخابي نداشته باشيم، از پذيرش اين كه اينطور نيست، بي ميل خواهيم شد.
اگر خداوند عيسي واقعاً نمي خواست ميخكوب شود، چه بايد بكند؟ آيا رستگاري به اينجا ختم مي شود؟ البته كه نه. اگر خداوند عيسي راه رستگاري را انتخاب نمي كرد، مسلماً خدا يك برنامه B خواهد داشت. انسانها هم طرح B دارند، مگر نه؟ چنين رستگاري مهمي، آيا خدا برنامه B ندارد؟ البته خداوند نيازي به برنامه B ندارد، زيرا خداوند داناي كل است. اگر سرانجام عيسي خداوند مصلوب نشدن را انتخاب مي كرد، پس خدا او را به عنوان مسيح انتخاب نمي كرد.
انسانها هم بلدند ديگران را بشناسند و از آنها مراقبت كنند به نظر شما خدا از انسان بدتر است؟ خدا مي داند كه اراده خداوند عيسي براي او چيست، به همين دليل خدا او را انتخاب كرد. خدا نمي تواند اشتباه كند، اين بدان معنا نيست كه خداوند عيسي نمي تواند انتخاب كند. خداوند عيسي مي تواند كاملاً انتخاب كند و خدا نيز شخصيت و اراده خداوند عيسي را كاملاً مي شناسد.


ادامه مطلب

[ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۹:۵۱ ] [ حميد متيني ]

[ نظرات (0)نظرات (0) ]

اصل اول صراحت مطلق است. از خود بپرسيد آيا هنگام دعا با خدا كاملاً صادق

اصل اول صراحت مطلق است. از خود بپرسيد آيا هنگام دعا با خدا كاملاً صادق هستيد؟ تعداد كمي از مسيحيان كاملاً صادق هستند. تعداد كمي از مردم كاملاً رك خواهند بود و مردم عادت دارند مردم را در بهترين حالت خود ببينند. وقتي با مردم ملاقات مي كنيد، مانند امروز كراوات مي بنديد. اين عادت ماست. ما اين كار را معمولي انجام نمي دهيم، بلكه آرايش و مدل موهايمان را براي ملاقات با مردم انجام مي دهيم. حتي به صورت كلامي، وقتي در خانه و با گروه زيادي از مردم صحبت مي كنيم، مي توانيم بسيار متفاوت باشيم. نشان دادن بهترين هاي ما چيزي است كه همه مي دانيم. اين بزرگترين مشكل نيست.
بزرگ ترين مشكل اين است كه وقتي به سوي خدا مي رويم هميشه اين گونه هستيم، خدا را با بهترين طرف ملاقات مي كنيم و در پيشگاه خدا رفتار مي كنيم. لحن صدايي كه با خدا صحبت مي كنيد با لحن معمولي شما متفاوت است و واژگاني كه استفاده مي كنيد متفاوت است. هنگامي كه در برابر خدا دعا مي كنيم، به طور خودكار كلماتي را به زبان مي آوريم كه براي گوش ما خوشايند است، كلماتي كه مطابق با شنيدن خدا باشد. ما در اصل از شخص خاصي متنفر بوديم، شايد از يك برادر يا خواهر يا همكار در شركت، اما در مورد دعا در پيشگاه خدا چطور؟ ما اين را نمي گوييم، از خدا مي خواهيم كه به او كمك كند تا تغيير كند، يا از خدا مي خواهيم كه به ما كمك كند او را بپذيريم. قرار نيست به خدا بگوييم كه من واقعاً از اين مرد متنفرم، تا ته دل از آن متنفرم. تو جرات نداري اين چيزا رو پيش خدا بگي. اما اين چهره واقعي شماست! آيا فكر مي كنيد خدا از شما مي خواهد كه دروغ بگوييد تا سخاوتمند و شايسته باشيد؟ مي خواهيد بهتر صحبت كنيد؟ فكر ميكني الان ميخواي پيش خدا حرف بزني؟
بنابراين مشكل اين است كه ما آنقدر عادت كرده‌ايم كه بهترين‌هاي خود را به مردم نشان دهيم كه واقعاً صادق نيستيم. من حتي شك دارم كه ما واقعاً در مورد خودمان صادق باشيم. من معتقدم كه نبايد باشد. تعداد كمي از مردم حاضرند با خود برهنه خود روبرو شوند. پذيرفتن حقيقت عريان سخت است. ما نمي‌خواهيم بپذيريم كه هنوز مي‌خواهيم از بسياري جهات از تعهد اجتناب كنيم، تمايل داريم بهاي آن را نپردازيم، يا هنوز خواسته‌هاي خودخواهانه زيادي در ما وجود دارد، به طور مبهم مي‌دانيم، اما نمي‌خواهيم آن را به وضوح ببينيم. ، نمي خواهيم با آن روبرو شويم، ما آن را بلافاصله مي دانيم آن را كنار بگذاريد.
پذيرفتن حقيقت عريان سخت است. تماشا و دعا مستلزم اقرار و صحت حقايق است. در غير اين صورت چگونه بيدار شويم؟ چشمانت را مي بندي چون حقيقت را دوست نداري، آنقدر واضح است كه نمي خواهي بيدار شوي، مي خواهي بخوابي، نمي خواهي حقيقت را ببيني.
تظاهرات عيسي خداوند از تماشا و دعا در باغ جتسيماني
نماز مواظب چيست؟ البته من آنچه كتاب مقدس مي گويد را خواهم خواند. بياييد به فصل بيست و ششم انجيل متي برگرديم، جايي كه خداوند عيسي به شاگردان خود آموخت كه هميشه مراقب باشند و دعا كنند تا مبادا در وسوسه شوند. و خداوند عيسي خود نشان داد كه تماشا كردن و دعا كردن چيست. خواهيد ديد كه آنچه خداوند عيسي به شاگردانش آموخت، خودش انجام داد. او كامل ترين مثال را نشان داد كه معني تماشا و نماز چيست. شاگردان هوشياري نداشتند، شيطان به آنها حمله كرد و آنها چيزي نمي دانستند. خداوند عيسي گفت كه آنها امشب سقوط خواهند كرد، و شاگردان آن را باور نكردند. اما خداوند عيسي همه چيز را كه قرار بود اتفاق بيفتد، از جمله اينكه چگونه شيطان به شاگردان حمله خواهد كرد، چگونه شاگردان شكست خواهند خورد، كاملاً درك كرد و او همه چيز را كاملاً مي دانست.
در اين حالت هوشياري، خداوند عيسي چگونه با خدا دعا كرد؟ امروز به آيه سي و نهم مي پردازيم كه دعاي حضرت عيسي خداوند است: «او اندكي جلو رفت و به روي خود افتاد و دعا كرد: «اي پدرم، اگر ممكن است اين جام از من بگذرد. ، اما نه آنطور كه من فقط مي خواهيد.» اين محتوا و تمركز دعاي خداوند عيسي است. البته خيلي هم نماز مي خواند نه يك جمله. من تخمين مي زنم كه خداوند عيسي بايد نيم ساعت يا حتي يك ساعت دعا مي كرد. زيرا هنگامي كه او برگشت، تمام يازده شاگرد به خواب رفتند. حتي اگر تازه از كوه رفته و ورزش را تمام كرده باشند، بعيد است كه به اين سرعت بخوابند.
عيسي خداوند در اينجا به خدا چه مي گويد؟ اگر ممكن است لطفا اين جام را از من بگيريد. اين فنجان چيست؟ همانطور كه همه مي دانند، يعني حمل صليب بايد بسيار ساده باشد. يعني «اگر ممكن است مرا از مصلوب شدن در امان بدار.» اشتباه شنيدم؟ خداوند عيسي به خدا گفت، لطفا اجازه نده كه مصلوب شوم. چي شده؟ خداوند عيسي چه مي كند؟ او براي مصلوب شدن به اين دنيا آمد كه از مدتها قبل مي دانست. او همچنين بارها به شاگردان خود گفت: "من طرد خواهم شد" و "در دست سران كاهنان و علما. آنها به من حمله خواهند كرد و حتي مرا خواهند كشت و من در روز سوم زنده خواهم شد." قبلاً پيشگويي شده بود بارها اين اتفاق افتاد. در آخرين لحظه، شبي كه قرار بود اين اتفاقات بيفتد، به خدا گفت: «بهتر است اين كار را نكني، اگر ممكن است مصلوب نشدن اشكالي ندارد؟» آيا تا به حال فكر كرده ايد كه خداوند عيسي مسيح است. مثل اين؟
من به شما مي گويم، من سال هاست كه اين متن را خوانده ام، و تصور اينكه خداوند عيسي نمي خواهد مصلوب شود دشوار است. طبيعي است كه من و تو نمي خواهيم به صليب كشيده شويم. اما هرگز فكر نمي كردم كه خداوند عيسي به خدا بگويد: "من واقعاً نمي خواهم مصلوب شوم. آيا نمي توانم مصلوب شوم؟" تصورش سخت است. در آخرين لحظه، خداوند عيسي عقب نشيني كرد، به اين اميد كه او مصلوب نشود. خداوند عيسي نه تنها عقب نشيني كرد و نخواست مصلوب شود، بلكه دهان خود را به خدا بخواهد: "اي پدر، اگر مي تواني، لطفاً اين جام را برداريد تا مجبور نشوم مصلوب شوم." چه جراتي داري! خدا از تو خواسته كه مصلوب شوي، چانه ميزني؟ چگونه خداوند عيسي مي تواند اينگونه با خدا دعا كند؟ بنابراين ما نمي توانيم آن را بپذيريم. به شما مي گويم، سال ها بود كه نمي توانستم آن را تحمل كنم. چرا خداوند عيسي اينگونه صحبت كرد؟
سطح صراحت مطلق خداوند عيسي فراتر از تصور ما است. آيا خداوند عيسي واقعاً چنين است؟ آن وقت فقط مي توانيم بپذيريم كه او واقعاً چنين است. آيا به من مي گوييد كه خداوند عيسي مبالغه مي كند؟ آيا در حال نوشتن مقاله هستيد؟ البته كه نه. اين واقعيتي است كه ما نمي خواهيم بپذيريم. آيا خداوند عيسي چنين پوسته اي است؟ گفتي كه سه روز بعد مصلوب ميشي و زنده ميشي. فقط سه روز! سه روز صبر كنيد و تمام دنيا نجات خواهد يافت. برو سرت! خداوند عيسي هيچ دليلي براي بد بودن ندارد. بنابراين من نمي توانستم اعتراف مطلق حضرت عيسي را بپذيرم، حضرت عيسي چنين افكاري در دل داشت و با چنين افكاري اعتراف كرد كه اين كاري است كه ما نمي توانيم انجام دهيم. وقتي عيسي خداوند در حضور خدا راه مي رفت، اصلاً هيچ تظاهر و هيچ سخن روحاني وجود نداشت، او فقط گفت: "من نمي خواهم مصلوب شوم، مي خواهم اين جام را بردارم." عيسي خداوند واقعاً مي تواند بگويد. اين. من و شما چه كسي جرات گفتن اين حرف را داريم؟ ما حتي نمي خواهيم اعتراف كنيم كه آنقدرها هم بد نيستيم.
بنابراين، ما از شنيدن اين سخنان خداوند عيسي شوكه شديم، زيرا طرز فكر ما با عيسي خداوند متفاوت است. بنابراين ما اغلب او را درك نمي كنيم. اين من و تو هستيم، ما جرات اعتراف به آن را نداريم. اما اين حقيقت ماجراست. آيا ما واقعاً اينقدر متعهد هستيم؟ آيا ما آنقدر كه فكر مي كنيم حاضريم اراده خدا را انجام دهيم؟ يا اينكه بعضي چيزها را كه نمي‌خواهيم ذكر كنيم پنهان مي‌كنيم و بعد در دعا چند كلمه معنوي مي‌گوييم و احساس مي‌كنيم خيلي روحاني هستيم؟ پس شما نماز نمي خوانيد.
بايد با روح دعا كرد
خدا با مردم بازي نمي كند. نيازي نيست چهره خوبي داشته باشيد، نيازي نيست سخاوتمند باشيد. صراحت مطلق نزد خداوند لازم است، زيرا دعا با دهان نيست، بلكه با روح است. روح عميق ترين بخش يك فرد است البته چيزهاي بيروني دروغين هستند رفتن به عميق ترين قسمت خود واقعي شماست. براي رسيدن به خدا به روح نياز داريد. يوحنا 4:24 مي گويد كه خدا روح است و همه كساني كه خدا را مي پرستند بايد از روح خود براي تماس با خدا استفاده كنند. پس مجبور نيستي با روحت با خدا تماس بگيري.خدا گوش نميده فقط روح و روح ميتونن با هم ارتباط برقرار كنن.

اگر با روحيه خود شروع نكنيد و اعتراف مطلق نكنيد، بيهوده خواهيد بود، خداوند دوست ندارد صحبت هاي مردم را بشنود. البته ما بايد با مشكل درون خود روبرو شويم. بدون اذعان به وجود اين مشكلات، چگونه با آنها برخورد كنيم؟ بنابراين زندگي معنوي ما سال به سال پيشرفت نمي كند زيرا از مشكلات فرار مي كنيم. شما بايد با مشكل روبرو شويد و فرصتي براي مقابله با آن داشته باشيد.

مواجهه با مشكلات روحي فقط طلب بخشش از خداوند نيست، طلب بخشش از خداوند است، اين يك اعتراف واقعي نيست. از آنجا كه نوع ديگري از افراد بسيار خاص هستند، آنها از اعتراف به مشكلات خود خوشحال مي شوند، فكر مي كنند افكار بد دارند و مشكلات جسمي زيادي دارند. زيرا در دل مي پندارند كه اعتراف به گناه نشان دهنده معنويت و فروتني است. آنها دوست دارند تواضع خود را در برابر مردم نشان دهند، بنابراين در حضور مردم به گناهان خود اعتراف مي كنند. اما آنها به روشني فكر نمي كردند و احساس مي كردند كه تشخيص همه گناهانشان امن ترين كار است. آيا اين طرز فكر يك اعتراف واقعي به گناه است؟ او در حالت آماده باش نبود، فقط چشمانش را بست و مدام خود را متهم مي كرد و فكر مي كرد ضرري نخواهد داشت، درست است؟ البته كه نه.

بزرگترين دشمن خودت هستي

شما بايد واقعاً مشكل خود را بدانيد. نه با دهان، بلكه با روح، و با مشكل برخورد جدي كنيد. خواهيد ديد كه هوشياري خداوند عيسي در اينجا بسيار بالاست. او نه تنها به وضوح مي داند كه در اطرافش چه مي گذرد، بلكه تا حدي مي داند كه ما نمي توانيم آن را درك كنيم، يعني مي فهمد كه بزرگترين دشمن خودش است.

او نه تنها شيطان و محيط را درك مي كند، بلكه مي فهمد كه بزرگترين دشمن خودش است. شيطان مي تواند شما را وسوسه كند و شما را وسوسه كند زيرا شما يك خائن در درون خود داريد. اگر در درونت خائن نباشي و درون و بيرون انسجام نداشته باشي، شيطان نمي تواند تو را وسوسه كند. بنابراين كتاب مقدس مي گويد: "خدا را نمي توان وسوسه كرد" زيرا زناكاري در او وجود ندارد. اگر شكلات دوست نداريد، مطلقاً هيچ علاقه اي به شكلات نداريد و نمي خواهيد آن را بخوريد. پس بايد يك خائن در آن باشد. به همين دليل است كه يعقوب 1:13-14 مي‌گويد: «هيچ‌كس نگويد وقتي وسوسه مي‌شود، اما من توسط خدا وسوسه مي‌شوم، زيرا خدا با شر وسوسه نمي‌شود، و هيچ‌كس را وسوسه نمي‌كند، بلكه هركس به خودي خود وسوسه مي‌شود. اميال خودخواهانه منجر به وسوسه مي شود.»

تو وسوسه مي شوي چون شهوات خودت كشيده مي شوي كه خائن است. بسياري از مردم پرسيده اند، آدم و حوا توسط شيطان وسوسه شدند، پس چرا خداوند شيطان را آفريد؟ يعني چرا خدا مردم را وسوسه مي كند؟ فقط از شيطان به عنوان يك رسانه استفاده كنيد. پس اينجا مي گويند وقتي مردم وسوسه مي شوند، خدا را سرزنش نكنيد، خدا را سرزنش كنيد كه چرا خودش را با شيطان يا چيزهاي ديگر وسوسه كرده است. اگر خائني در وجودت نباشد، هيچكس نمي تواند تو را امتحان كند. خداوند عيسي بسيار واضح است كه حمله نه تنها در بيرون، بلكه در داخل نيز ساده است. بنابراين، پس از اينكه خداوند عيسي به همه چيز بينش داشت، به سراغ مشكلات دروني رفت.


ادامه مطلب

[ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۷:۵۸ ] [ حميد متيني ]

[ نظرات (0)نظرات (0) ]

سلسله خطبه هاي «نور جهان» به اين نكته اشاره مي كند كه كار مسيحي اين

سلسله خطبه هاي «نور جهان» به اين نكته اشاره مي كند كه كار مسيحي اين است كه نور جهان باشد. نور جهان بودن مستلزم شيوه اي متفاوت از زندگي جهان است وگرنه نمي توانيم نور باشيم. اما براي اينكه زندگي متفاوتي نسبت به ساير نقاط جهان داشته باشيم، به ايمان، شجاعت و اراده اي براي رنج نياز داريم تا بتوانيم خود را از گناه بريده و از اراده خدا اطاعت كنيم. خيلي وقت‌ها مي‌خواهيم اين كار را انجام دهيم، اما نمي‌توانيم، زيرا هنوز در حالت تمايل قلبي و بدن ضعيفي هستيم، بنابراين بايد بر وضعيت ضعيف بدن غلبه كنيم. خداوند عيسي به ما دستور داد: "نظارت و دعا" براي غلبه بر ضعف جسماني.
آيا معنويت توسط كتاب مقدس آموزش داده مي شود؟
امروز به اشتراك گذاري در مورد موضوع "تماشا به نماز" ادامه خواهم داد. دفعه قبل فقط توانستم روي جنبه هوشياري تمركز كنم، بنابراين امروز در مورد "نماز" صحبت مي كنم. قبل از اينكه در مورد اين موضوع صحبت كنم، ابتدا بايد يك تصور غلط جهاني را تصحيح كنم، خواه اين تصور غلط كليسا، مؤمنان يا علما باشد كه در مورد معنويت است.
عبادت كاري است كه مسيحيان هر روز انجام مي دهند. فكر مي كنم همه به شما خواهند گفت كه بايد هر روز مديتيشن كنيد. يك مؤمن خوب سعي مي كند اين شرط اساسي را رعايت كند. زيرا سه كار اساسي كه بايد به عنوان يك مسيحي انجام داد، شركت در جلسات، عبادات روزانه و بشارت است.
در مورد معنويت يك سوال بپرسم. كتاب مقدس كجا تعليم مي دهد كه ايمانداران به فداكاري روزانه نياز دارند؟ چيزهاي زيادي وجود دارد كه ما به طور جدي به آنها فكر نكرده ايم. وقتي به طور جدي تأمل كنيم، متوجه مي شويم كه بسياري از چيزهايي كه به عنوان قوانين طلايي در نظر گرفته مي شوند، مبناي كتاب مقدسي ندارند. كجاي كتاب مقدس مي گويد كه ما به فداكاري روزانه نياز داريم؟ كجا به ما مي گويد كه پانزده دقيقه، نيم ساعت يا حتي يك ساعت را صرف عبادت، خواندن كتاب مقدس و دعا كنيم؟ اگر كتاب مقدس اين را آموزش نمي دهد، چرا امروز همه در كليسا در مورد آن صحبت مي كنند؟ البته به اين دليل است كه كليسا بر كتاب مقدس تمركز نمي كند.
كتاب مقدس چه مي آموزد؟ كتاب مقدس فقط به ما مي آموزد كه بي وقفه دعا كنيم (اول تسالونيكي 5: 17)، يا با استقامت دعا كنيم (كولسيان 4: 2)، يا با پشتكار بخواهيم (روميان 15:30). من هرگز چيزي به نام معنويت نديده ام. آيا همه مي گويند حقيقت دارد؟ آيا كتاب مقدس اشاره مي كند كه مهم نيست؟ آيا ما از مردم پيروي مي كنيم يا كتاب مقدس؟ اين يك مشكل رايج است.
البته من درك مي كنم كه بسياري از مؤمنان معني نماز بدون توقف را نمي دانند و نماز خواندن بدون توقف را برايشان مشكل است. بنابراين كشيش، از روي نيت خوب، به آنها كمك كرد تا اين آموزه‌ها را به قواعدي ساده تبديل كنند كه به راحتي قابل درك و پيروي است، مانند دعا و خواندن كتاب مقدس به مدت 45 دقيقه در روز. نمي توان بدون وقفه دعا كرد! اگر تدريس مي كردم، احتمالاً نمي توانستم همزمان انگليسي تدريس كنم و نماز بخوانم، درست است؟ خيلي سخته، ساده كن! اين نيت خوبي است.
سؤال اين است: «آيا استقامت در نماز همان عبادت روزانه است؟» اگر اينطور است، پس مشكلي نيست، به خاطر ساده‌سازي كه درك امور را آسان‌تر مي‌كند، سپاسگزارم. اگر اين دو يكسان نباشند چه؟ يعني استفاده از ارث انساني به جاي كلام خدا. اين يك امر بسيار جدي است، يك گناه بسيار بزرگ. عيسي خداوند در مرقس 7 در مورد اين صحبت كرد. مرقس 7: 7-8: "آنها احكام انسان را به عنوان آموزه به مردم مي آموزند، پس پرستش من بيهوده است. شما احكام خدا را ترك كرده ايد و به سنت هاي مردم چسبيده ايد. فرمان خدا، سنت هاي خود را حفظ كنيد."
خداوند عيسي در اينجا سه ​​بار تأكيد كرد كه فرمان يا وراثت انسان با فرمان خدا جايگزين شده است، يعني فرمان خدا لغو شده است. قانون گرايي فريسيان نيز از اين طريق تثبيت شد. آيا فكر مي كنيد آنها سعي دارند به مردم صدمه بزنند؟ آنها قصد صدمه زدن به مردم را ندارند، اما وقتي كسي نمي داند كه چگونه از آموزه هاي كتاب مقدس اطاعت كند، برخي قوانين، برخي دستورالعمل ها را وضع مي كنند. شما نمي دانيد چگونه سبت را نگه داريد، چه كاري انجام دهيد و چه كاري را انجام ندهيد؟ خوب خاخام ما از روي مهرباني به همه خواهد گفت كه چه كارهايي مي توان انجام داد، مثلا چقدر مي توانيد راه برويد، چند كيلومتر مي توانيد راه برويد، امروز آتش نزنيد، اگر مي خواهيد غذا را يك روز زودتر آماده كنيد. بپزيد، و امروز مجبور نيستيد آتش درست كنيد و چيزي بخوريد و غيره.

آيا مي فهمي؟ آنها نيت خير دارند و مي خواهند از طريق راهنمايي روشن به مؤمنان كمك كنند تا از قانون پيروي كنند تا مؤمنان بتوانند از آن پيروي كنند. اين گونه بود كه قانون گرايي پديد آمد و براي تسهيل مؤمنان در اطاعت از احكام خدا ايجاد شد.

سؤال اين است كه بالاخره كاري كه كردند واقعاً فرمان خدا بود يا ايده انسان؟ آيا از دستورات مردم پيروي مي كنيد؟ آيا همچنان به دستورات خدا عمل مي كنيد؟ چرا بين اين دو تفاوت زيادي وجود دارد؟ هدف اصلي آنها كمك به شما براي اطاعت از احكام خدا بود.

احكام خدا روحاني هستند

اين به اين دليل است كه آنها حقيقت بسيار مهمي را درك نمي كنند - احكام خدا روحاني هستند. شما آن را به احكام، احكام، قوانين، دستورالعمل ها تقليل مي دهيد و آن را آسان مي كنيد. بهترين كار اين است كه بتوانيم ساده سازي كنيم تا مردم بتوانند احكام خدا را عملي و اجرا كنند. در غير اين صورت، هيچ كس معني نماز بدون توقف را نمي فهمد. هدف اصلي آنها كمك به مردم است، اما مشكل اين است كه از روش هاي مردم استفاده مي كنند. احكام خدا و همه تعاليم، روحاني هستند. شما آن را به سطح انساني مي رسانيد. بله، با رهنمودهاي موجود، براي همه روشن مي شود كه 45 دقيقه در روز را به عبادت بگذرانند، اما اين ديگر دستور خداوند نيست.

البته چيزهاي معنوي دشوار است، بنابراين ما سعي مي كنيم باهوش باشيم و سعي كنيم امور معنوي را خاص، واضح و انساني كنيم. اما آيا اين واقعاً به ايمانداران كمك مي كند تا از كلام خدا اطاعت كنند؟ اين فقط چيزهاي معنوي را به چيزهاي جسماني تبديل مي كند. البته انسان هاي نفساني خوشحال هستند، اما آيا ما مي توانيم اين كار را انجام دهيم؟ برو جاده را عريض تر كن و جاده را ديگر سخت نكن. اكنون كه اصول روحاني را به قوانيني تقليل داده ايم كه مي توان هر روز انجام داد، اكثريت قريب به اتفاق مسيحيان در سراسر جهان فكر مي كنند كه اگر من خودم را وقف كنم، كتاب مقدس را بخوانم و هر روز دعا كنم، حداقل واجد شرايط خواهم بود. حتي اگر نمره 5 ستاره را نگيريد (ويرايش: بالاترين نمره در آزمون عمومي هنگ كنگ)، باز هم مي توانيد نمره 3 يا 4 بگيريد. شما را مي توان يك مسيحي شايسته در نظر گرفت، درست است؟ صلاحيت نبايد مشكلي ايجاد كند، درست است؟ من هر روز سخت كار مي كنم.

اما استقامت در دعا در كتاب مقدس به تدريج ناديده گرفته مي شود و مردم فقط مي دانند چگونه هر روز خود را وقف آن كنند. آيا اين جايگزيني آموزه خدا با ميراث انساني نيست؟ دعاي مداوم اختياري شده است، و تنها چيزي كه نياز داريد فداكاري و خواندن هر روز كتاب مقدس است. كتاب مقدس چه مي گويد؟ كتاب مقدس مي گويد كه روز و شب در كلام خدا تعمق كنيد، و اين آموزش نيز غيرقابل استفاده شده است، زيرا نمي توان در شبانه روز مراقبه كرد! آيا كلام خدا را در خواب مي بينيد؟ من نمي توانم روياهايم را كنترل كنم، خيلي سخت است! ما بايد امور معنوي را ساده كنيم.

پس نيازي نيست كه به همه كلمات كتاب مقدس توجه كنم و هر روز به دستورات ديگران پايبند هستم، خود را وقف عبادت مي كنم و كتاب مقدس را مي خوانم تا بتوانم در آزمون موفق شوم. واعظ فقط از شما مي خواهد كه عبادت روزانه را انجام دهيد. اگر واعظي از شما بخواهد كه شبانه روز در كلام خدا تعمق كنيد، من خيلي دوست دارم آن واعظ را بشناسم. در پايان، كلام خدا ديگر نيازي به مطالعه عميق ندارد، زيرا من قبلاً واجد شرايط هستم. اما بدون اين جايگزين ها، هر چقدر هم كه سخت باشد، مجبورم با آن روبرو شوم.

البته كلام خدا سخت است و هيچ كس نگفت كه آسان خواهد بود. اما حداقل مي دانيد، من هنوز فاقد صلاحيت هستم، هنوز هم كمبود دارم. تنها در اين صورت است كه ما از شرق تا غرب به دنبال كلام خدا خواهيم بود. اما ما سير شديم، نيازي نيست دنبال چيز ديگري بگرديم، بقيه چيزها فقط روي كيك هستند، چيزي براي آراستن آرامش.

به كيفيت نماز توجه كنيد

چرا ما به جاي بر كيفيت خواندن و نماز خود بر يك دوره زماني براي عبادت تاكيد مي كنيم؟ پس تاكيد مي كنيم كه اين عمل را در اين مدت انجام داديم آيا اين با زمان قابل اندازه گيري است؟ انجام ندهيد! با كيفيت سنجيده مي شود. مهم نيست كه چقدر آن را جدي دنبال مي كنيد، بي معني است.

سؤال اين نيست كه آيا ما عبادات روزانه داريم، سؤال اين است كه آيا مي توانيم هر روز به خدا نزديك شويم؟ آيا در طول چهل و پنج دقيقه عبادت به خدا نزديك شدي؟ اگر نه، آن چهل و پنج دقيقه اصلاً چيزي نيست. شما مي گوييد "هيچي؟ من در واقع چهل و پنج دقيقه دعا كردم و كتاب مقدس را خواندم." "اما آيا تا به حال با خدا ارتباط داشته اي؟" گفت: "من چيز زيادي نمي دانم." سپس من چيز زيادي نمي دانم. آيا طبق دستور كتاب مقدس به خدا نزديك شده ايد؟ البته عبادت و تقرب روزانه به خدا دو چيز متفاوت است. اكثريت قريب به اتفاق مسيحيان كه هر روز معنويت را تمرين مي كنند، لزوماً هر روز به خدا نزديك نمي شوند. آيا اگر به خدا نزديك نشويد، اما فكر كنيد كه تمرين معنوي انجام داده ايد، خودفريبي نيست؟ ما بايد مراقب باشيم.

قوانين، احكام، و كلام واقعي خدا از نظر ظاهري مشابه هستند. اما مفهوم دقيقا چيست؟ سپس بايد عميق‌تر بگرديد تا متوجه شويد. من پانزده دقيقه وقت گذاشتم تا اين را بگويم، زيرا نمي‌خواهم مؤمنان گمراه شوند و فكر كنند كه سخت كار مي‌كنند و هر روز عبادات خود را به عنوان يك مسيحي انجام مي‌دهند. فايده نداره فقط ظاهره شما بايد به كيفيت دروني نگاه كنيد، نه فقط به رفتار ظاهري. كيفيت نماز شما چگونه است؟ زندگي نماز چگونه است؟ آيا هر سال بهبود مي يابد؟ يا اين كه نماز هر سال يكسان است، فقط طبق اقلام نماز تكرار شود. اگر زندگي دعاي شما در حال پيشرفت نباشد، پيشرفت زندگي معنوي شما دشوار خواهد بود. زندگي نماز و زندگي معنوي بايد به سختي جدا شود.

كتاب مقدس در مورد دعا چه مي گويد؟ البته اصول زيادي وجود دارد. دعاي واقعي چيست؟ امروز قصد داريم در مورد دو مورد از اساسي ترين اصول دعا صحبت كنيم. بدون اين دو اصل ممكن است اصلاً نماز نباشد.


ادامه مطلب

[ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۴۷:۱۴ ] [ حميد متيني ]

[ نظرات (0)نظرات (0) ]

[ ۱ ]

سئو کار حرفه ای / خدمات نظافتی در مشهد / باربری / دانلود بازی اندروید / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر /  خدمات نظافتی فن باز در مشهد / شرکت نظافتی فن باز در تهران / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال / کالا خواب رویایی / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی